Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The "I" of History: Self-Fashioning and National Consciousness in Jules Michelet examines the poetics of the historian's self-portraiture as it intersects with nation and history. History exists because someone tells the story, but in Michelet's unique staging and performance of the past, the way the story is told is the real story. Long before Charles de Gaulle, Michelet asserted that he "was" France. His self-representation as the "I" of the nation and the embodiment of history ("moi-histoire") takes form as a rhetorical personification that shapes the historian's writing, even as it informs his project to use history to construct the nation. Offering a new multidisciplinary perspective, The "I" of History both exposes Michelet's vision of France, his grand narrative, and demystifies that narrative in its analysis of Michelet's final text, History of the Nineteenth Century.