Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study focuses on two significant but overlooked aspects of Hilary of Poitiers' theology: his interpretation of how we 'become God' as individuals, and the originality of his twelve volume De trinitate in expressing it. Janet Sidaway argues that Hilary's ideas had their origin in his baptismal confession of faith and Biblical exegesis, but were then shaped by his response to the 'Arians' and to Marcellus of Ancyra. She illustrates Hilary's emphasis on the soteriological importance of the human nature of the incarnate Christ, and on his brotherhood with us. He interpreted the Transfiguration to reveal Christ's glory as a perfect human being, and suggested that Christ remains in some sense corporeally human after the Ascension. Because we share Christ's human body, we too may share this glory. Dr. Sidaway proposes that, although Hilary's ideas were ignored by his immediate successors, they are similar to the theology of the body formulated by Dante in the Divine Comedy, and resonate with the current concepts of Transformation Theology.