Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
If homelessness typically entails a loss of social power and agency, then why do New Testament scholars so often envisage Jesus' itinerancy as a chosen lifestyle devoid of hardship? In this provocative new reading of the Gospel of Matthew, Robert J. Myles explores the disjuncture between Jesus and homelessness by exposing the political biases of modern Western readers. Drawing on the ideological politics of homelessness in contemporary society, Myles develops an interpretative lens informed by the Marxist critique of neoliberalism and, in particular, by the critical theory of Slavoj ÎiÏek. Homelessness, from this perspective, is viewed not as an individual choice but rather as the by-product of wider economic, political and social forces. Myles argues that Jesus' homelessness has become largely romanticized in recent biblical scholarship. Is the flight to Egypt, for instance, important primarily for its recasting of Jesus as the new Moses, or should the basic narrative of forced displacement take centre stage? The remedy, Myles contends, is to read directly against the grain of contemporary scholarship by interpreting Jesus' homelessness through his wider economic, political and social context, as it is encoded in the biblical text. To demonstrate how ideology is complicit in shaping the interpretation of a homeless Jesus, selected texts from the Gospel of Matthew is re-read to amplify the destitution, desperation and constraints on agency that are integral to a critical understanding of homelessness. What emerges is a refreshed appreciation for the deviancy of Matthew's Jesus, in which his status as a displaced and expendable outsider is identified as contributing to the conflict and violence of the narrative, leading ultimately to his execution on the cross.