Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A towering figure in the art world unravels the mystery of the world’s most controversial relic.
The history of the Christian church is strewn with holy relics and artifacts, none more controversial than the Shroud of Turin, the supposed burial cloth of Christ. In The Holy Shroud Gary Vikan shows that the shroud is not the burial cloth of Jesus, but rather a photograph-like body print of a medieval Frenchman created by a brilliant artist serving the royal court in the time of the Black Death. It was gifted by King John II to his friend Geoffroi de Charny, the most renowned knight of the Middle Ages, who shortly thereafter died at the disastrous Battle of Poitiers while saving the King’s life. Though intended as nothing more than an innocuous devotional image for Geoffroi’s newly-built church in the French hamlet of Lirey, it was soon misrepresented. Miracles were faked, money was made.Combining copious research and decades of art world experience with an accessible, wry voice, Gary Vikan shows how one of the greatest hoaxes in the history of Christian relics came into being.