Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the history of Judaism and Christianity the biblical ban against images has been a decisive factor in shaping collective identity around opposition to the veneration of images. The biblical ban inspired the iconoclastic controversy in Byzantium as well as iconoclasm during the Protestant Reformation. Even in the present, biblical texts prohibiting images may be easily misunderstood in ways that can lead to religious conflicts and even violence. At the same time, the humanities are experiencing an "iconic turn," a marked attention to the role of images. Recognizing both the potential for misunderstanding the biblical texts and the promise of a more nuanced appreciation of the role of images in human experience, this book constructs a framework for understanding the place of images, and their prohibition, within the biblical text and Christian religious practice. In the form of a dialogue between an Old Testament scholar and a Protestant systematic theologian, the volume explores potential lines of convergence between the rationale behind rejecting visual representations of God and that behind regarding the icon of Christ as a representation of the invisible God. Consideration of Old Testament texts in their cultural context clarifies key distinctions underlying the prohibition of material representations of God, while explaining the central importance of the biblical texts for creating "mental iconography" of God. +