Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'Celtic' and 'Gothic' both words refer today to both ancient tribes and modern styles. 'Celtic' is associated with harp music, native knitwear, and spirituality; 'Gothic' with medieval cathedrals, rock bands, and horror fiction. The eleven essays collected together here chart some of the curious and unexpected ways in which the Celts and the Goths were appropriated and reinvented in Britain and other European countries through the eighteenth, nineteenth, and twentieth centuries - becoming not just mythologised races, but lending their names to abstract principles and entire value systems.
Contributed by experts in literature, archaeology, history, and Celtic studies, the essays range from broad surveys to specific case-studies, and together demonstrate the complicated interplay that has always existed between 'Celticism' and 'Gothicism'.
Contributors are: John Collis, Robert DeMaria, Jr., Tom Duggett, Tim Fulford, Nick Groom, Amy Hale, Ronald Hutton, Joep Leerssen, Dafydd Moore, Joanne Parker, Juan Miguel Zarandona.