Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is a fascinating study of the making of the Harley Psalter, an illustrated manuscript which was produced at Christ Church, Canterbury, over a period of about 100 years, from c. 1020 to c. 1130. The Harley Psalter was closely based on the Utrecht Psalter, the most celebrated of all Carolingian illuminated manuscripts. Through meticulous observation of the Harley Psalter, William Noel analyses how the artists and scribes worked with each other and with their manuscript exemplars in making their illustrated text. The author demonstrates that this work is best understood not as a copy of the Utrecht Psalter, but rather as one of a series of Anglo-Saxon manuscript experiments that incorporated its imagery. This is a crucial work for understanding the development of art, script and book making during what has been termed the 'golden age' of Anglo-Saxon art.