• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. The Handbook of Religion and Communication

The Handbook of Religion and Communication

€ 264,95
+ 529 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Provides a contemporary view of the intertwined relationship of communication and religion

The Handbook of Religion and Communication presents a detailed investigation of the complex interaction between media and religion, offering diverse perspectives on how both traditional and new media sources continue to impact religious belief and practice across multiple faiths around the globe. Contributions from leading international scholars address key themes such as the changing role of religious authority in the digital age, the role of media in cultural shifts away from religious institutions, and the ways modern technologies have transformed how religion is communicated and portrayed.

Divided into five parts, the Handbook opens with a state-of-the-art overview of the subject's intellectual landscape, introducing the historical background, theoretical foundations, and major academic approaches to communication, media, and religion. Subsequent sections focus on institutional and functional perspectives, theological and cultural approaches, and new approaches in digital technologies. The essays provide insight into a wide range of topics, including religious use of media, religious identity, audience gratification, religious broadcasting, religious content in entertainment, films and religion, news reporting about religion, race and gender, the sex-religion matrix, religious crisis communication, public relations and advertising, televangelism, pastoral ministry, death and the media, online religion, future directions in religious communication, and more.

  • Explores the increasing role of media in creating religious identity and communicating religious experience
  • Discusses the development and evolution of the communication practices of various religious bodies
  • Covers all major media sources including radio, television, film, press, digital online content, and social media platforms
  • Presents key empirical research, real-world case studies, and illustrative examples throughout
  • Encompasses a variety of perspectives, including individual and institutional actors, academic and theoretical areas, and different forms of communication media
  • Explores media and religion in Judeo-Christian traditions, Islam, Buddhism, Hinduism, religions of Africa, Atheism, and others

The Handbook of Religion and Communication is an essential resource for scholars, academic researchers, practical theologians, seminarians, mass communication researchers, and undergraduate and graduate students taking courses on media and religion.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
576
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781119671558
Verschijningsdatum:
22/02/2023
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
178 mm x 254 mm
Gewicht:
1197 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 529 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
KOM LANGS IN ONZE WINKELS

Hoera! Het is weer het Feest van het Boek

van 31/10 t.e.m. 03/11
KOM LANGS IN ONZE WINKELS
Feest van het Boek
WEDSTRIJD

Alleen in onze winkels: koop een boek en win een boekenfeest bij je thuis

Jij kiest welke topauteur misschien bij jou over de vloer komt!
WEDSTRIJD
Win een boekenfeest bij je thuis
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.