Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
It represents what Seamus Heaney, the Nobel Laureate in literature, called art's power of "redress." Stallworthy's poems evoke women survivors; the poet Anna Akhmatova; the painter Francoise Cilot, Picasso's lover; a survivor of the siege of Stalingrad; and a woman who escaped war torn Poland, carrying in her bedding-roll a coverlet she was embroidering for her fiance and herself. This refugee's story bears a curious inverse relationship with that of the "Lady of Shalott" Tennyson's patrician artist in her tower, forced to choose between the world and its "shadows" in her mirror opts for the world and is destroyed; Stallworthy's peasant artist engages with the world and is sustained by an art that reflects that engagement.