Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The role Western philhellenism played in the production of modern Greek identity has been the object of extensive research. Scholars focused on the importance Hellenic culture acquired in European discourses of modernity and the maintenance of national and imperial self-images in the West. The present book re-conceptualises the historical emergence of such discursive frameworks as gatekeepers of hegemonic and counter-hegemonic projects. The specific context it explores is that of Anglo-Greek cultural exchange in the third quarter of the nineteenth century (1864-1881). It is argued that Greece s ambiguous attitude toward British demands for Greek modernisation, and British frustration originating in modern Greek irredentism and internal disorder, define the frame of resistance. Constant miscommunication between Greeks and Britons made co-operation impossible and assisted in the production of Greek counter-hegemony. The specific path of Greek modernisation, state, and nation-formation was developed in several key political/discursive conflicts around: (i) Crime and disorder, (ii) the rationalisation of historical past, and (iii) the nationalist project of the Great Idea .