Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cultural studies scholarship on the television talk show, especially the "audience discussion" genre, was guardedly hopeful about its democratic or feminist potential. In this exciting new volume, Kathleen Dixon investigates the relationship between the talk genre and democracy, but through a new emphasis on art, broadly defined. The Global Village Revisited: Art, Politics, and Television Talk Shows explores three case studies from Belgium, Bulgaria, and the United States, and reveals how these cases interanimate to produces a new view of the talk show as a global phenomenon, and as a negotiation among the forces of late capitalism, the unnamed but still palpable audience, and the individual rhetors, artists, and technicians who make the shows. Dixon treats the globalization of media and culture as a dynamic process that yields different results according to time and place. While the way in which television talk shows serve democracy may be hard to define precisely, The Global Village Revisited demonstrates the importance and necessity of this question in cultural studies.