Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Searching for a new typology: What do we do when we do not like what we have and we want to replace it with something new, but we do not know what this should be? This question, apparently so obvious, is, for me, the definition of the word 'crisis', and is much more significant than it might seem at first sight in any field of knowledge, including architecture, which is the field we are interested in. The glass box is a collective research project that tries to find an abstract spatial prototype (not situated in any concrete location but easily adaptable to all) that defines the new organisation of all the museum components in order to replace the obsolete programme of the present-day museum. Its name refers to a double meaning: on one hand conceptual transparency, on the other spatial transparency. The former entails an intent to reflect in a clear way the whole process generated by the development of the project. The aim of the physical transparency is to achieve, via the spatial organisation, maximum visual permeability of all activities of the museum for the visitor.