Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
If the aim of criticism is, in Arnold's phrase, 'to see the object as in itself it really is', what 'is' Hamlet, when every age has seen the play quite differently? Despite certain notable accounts, there is no single reading that seems to have interpreted the play for our time. This book approaches the play through its influence on the work of some writers of the nineteenth and early twentieth centuries. Separate chapters show their different responses to Hamlet either as an object of their direct criticism or as a source of myth, symbol, mask and allusion in their own creative works. The aspects of Hamlet that preoccupy the different writers are reflected in their literature. They provide a new perspective in which to see the writers themselves, and contribute to the author's own critical reading of Hamlet in Part II.