Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book considers the causes and effects of an education field that remains white and gendered and critically examines how the race-gendered power afforded to white women in educational spaces is transacted through instructional practices and interpersonal interactions. White women occupy a complex position in society within systems of white supremacy and patriarchy, participating as both oppressors and oppressed. Emphasizing the consequences of whiteness for educational professionals and students of all racial identities, the chapters in this book offer strategies for identifying and moving beyond the gendered transaction of whiteness, including what white women can do instead and how all educators can work toward transformative antiracist education.