Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Eneas Sweetland (E. S.) Dallas (1828-1879) was a journalist who worked for The Times among other publications and whose interest in psychology and love of poetry led to his writing the two-volume - though he originally intended four - The Gay Science, published in 1866. The work takes its title from an expression used by Provençal troubadours to describe the art of composing poetry, and the volumes are concerned with the unclear and often shifting boundaries between art and science and whether they can be reconciled. Volume 1 examines the wider issue of the practice of artistic criticism itself, and 'to show how alone it can be raised to the dignity of a science'. Dallas reaches back to classical times, examining Plato and Aristotle in this context before considering differing schools of criticism within Europe. The final chapters examine the role of imagination and the 'secrecy' of art.