Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The French aircraft carrier Clemenceau was one of the largest and most powerful ships that served the Marine Nationale. Her keel was laid in November 1955 at the Brest Arsenal Ch. Atlantique in St. Nazaire, and she was launched two years later - on December 21, 1957.
Together with the twin Foch, it was built on the basis of a project developed from the beginning in the 1950s, which included almost all of the novelties that were introduced in the construction of this type of ship. Therefore, she received, among others: a sloped flight deck with two lifts, mirror systems facilitating approach to landing, means of observation enabling early detection of surface units and means of air attack, and modern catapults adapted to work with jet aircrafts with a large take-off mass.
The length of the flight deck was 257 meters, the main runway was 165.5 meters long and 29.5 meters wide, with a deviation from the center of the ship by 8 degrees. The hangar below it was 180 meters long and 22 meters wide.
In more than forty years of service, which began on November 22, 1961, the Clemenceau performed countless tasks in both European and Pacific waters. She supported the activities of the land forces, including in former French colonies and during nuclear tests. Together with Foch, she formed one of the strongest task forces in the Mediterranean region and the waters of Western Europe.