Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Fortunes of the Humanities

Thoughts for After the Year 2000

Sander L Gilman
Paperback | Engels
€ 38,95
+ 77 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Given the attacks on the humanities by the right ("Goethe is not taught anymore!") and the left ("Why teach dead white males?") over the past decade, how can we teach and research in the humanities in the years to come? Drawing on thirty years of experience, a distinguished teacher and scholar here presents a series of closely interconnected exercises in understanding the present state and future possibilities of the humanities, especially the teaching of "foreign" languages and culture.

Rather than rail at a worldwide conspiracy by universities against the humanities, the author argues that the gradual erosion of the status of the humanities has been due to the muddling of the goals of teachers, students, and administrators: all are at fault. Teachers are at fault because they have lost sight of the goal of their profession--the clear and direct transmission of critical thinking and complex knowledge to those who may not immediately benefit from it. Students are at fault because they want social mobility without the necessary investment of time in an apprenticeship to learning and the generation of knowledge. Administrators are at fault because they want to have an economically viable structure in a world in which value is too often measured by a cost/benefit ratio. All three groups must rethink the university.

The underlying theme of the eight essays and addresses, four of them published for the first time, is that teachers in the humanities are the spokespersons of the university's history and future, doing the heavy lifting in teaching the bulk of the students those intellectual skills--critical reading, writing, culture, and thought--that will serve them no matter what their major or future employment. The volume illustrates a series of positions from how a teacher should be able to get tenure to what can be taught in innovative, cross-disciplinary teaching. Other topics address why one should teach European languages, how books and jobs are related in today's academy, and whether scientific research can have a place in the teaching of the humanities.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
144
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780804732642
Verschijningsdatum:
1/07/2000
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
139 mm x 202 mm
Gewicht:
181 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 77 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.