Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Fontane Workshop

Manufacturing Realism in the Industrial Age of Print

Petra S McGillen
Hardcover | Engels | New Directions in German Studies | nr. 26
€ 271,45
+ 542 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

With an innovative approach that combines material media history, media theory, and literary poetics, this book reconstructs the great German writer Theodor Fontane's creative process.

Petra McGillen follows Fontane into the engine room of his text production. Analyzing a wealth of unexplored archival evidence--which includes a collection of the author's 67 extant notebooks, along with an array of other "paper tools," such as cardboard boxes, envelopes, and slips--McGillen demonstrates how Fontane compiled his realist prose works. That is, he assembled them from premediated sources, literally with scissors and glue, in an extraordinarily inorganic and radically intertextual manner that turned "writing" into a process of ongoing remix. By exploring the far-reaching implications of Fontane's creative practices for our understanding of his authorship, originality, and poetics, this book opens up a completely new way to think about his works and, by extension, 19th-century literary realism.

This conceptualization of authors' notebooks as creative tools makes a substantial contribution to scholarship on the history of writing media in several disciplines, from German studies and literary studies to media history, and to our understanding of the relationship between mass media and literary creativity in the late 19th century.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
328
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 26

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781501351587
Verschijningsdatum:
25/07/2019
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
145 mm x 218 mm
Gewicht:
498 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 542 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.