Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Mary Magdalene was the principle witness of the death, burial and resurrection of Jesus as told in the Christian gospels: the grief-stricken scarlet woman at the foot of the cross, clutching her jar of ointment, her hair loose like that of the maenads. Yet by the sixth century, Mary, once called the Tower, had fallen into disrepute as a sinner and prostitute. Mary was never a martyr, but tradition has her exiled to a solitary cave, where she was not a threat to the established church until she emerged after the rediscovery of the heretical Gnostic texts. In these, Mary Magdalene is the beloved companion of Jesus, the disciple who "knew the all." As with her predecessor Eve, she bears the sin of desiring knowledge and is condemned for it. The question of whether Mary Magdalene can be identified with Mary of Bethany has become merely another means of reducing her authority. In the gospels, Jesus said that his anointer should be remembered for all generations, yet she remains maligned and undefended-until now.