Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
ln this volume Tom Gunning examines the films of Fritz Lang not only as a stylistically coherent body of work, but as an attempt to portray the modern world through cinema. The world of modernity in which systems replace individuals is conveyed by Lang's mastery of cinematic set design, composition and editing. Lang presents not only a decades-long vision of cinematic narrative which can be compared to that of Alfred Hitchcock or Jean Renoir, but a view of modernity that relates strongly to the ideas of Adorno, Brecht, Benjamin and Kracauer. From the sweeping allegorical films of the 20s to the chilly and abstract thrillers of the 50s, Lang's films, Gunning claims, are 'among the most precious records of the twentieth century'. The Films of Fritz Lang immeasurably enriches our understanding of a great artist and, in so doing, reimagines what a film arlist is: an author who fades away even in being recognised and interpreted, an enigmatic figure at the junction of aesthetics, history, biography and theory.