Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
After proclaiming "the death of the Author", Roland Barthes showed in "Le Plaisir" du texte that the reader needs "the figure of the author" as that figure needs mine if "babbling is to be avoided"; Henry James poetically prefigured his theory in "The Figure in the Carpet". This essay examines some of the major novels since the eighteenth century, from "Moll Flanders", "Pamela", "Tristram Shandy", "Madame Bovary", "What Maisie Knew", "A Portrait of the Artist as a Young Man", "Remembrance of Things Past", "How It is", "Look at the Harlequins!". It investigates Barthes' proposition, as well as that of Michel Foucault on "the author function", and presents an intersubjective theory of the modern novel, showing how author and reader seek and avoid each other, interacting asymmetrically, sometimes contentiously, through transitional subjects, namely the narrators and the characters. It also analyzes the various parts of a novel, from the title page, the various paratexts or "thresholds" to borrow Genette's terminology, and offers an anatomy of the writing and reading process.