Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The fifth century AD has always been a period of intense interest for historians. At the beginning, the Roman Empire looked as impentrable as it had done for centuries, but by 500AD the world had changed beyond recognition. The western emperor had been deposed and the imperial government had lost control of most of Europe. From now on, inhabitants of western Europe lived in a post-Roman world. The writers of Latin histories in the fifth century were not concerned with the minutiae of politcs, or military affairs, they were Christians who saw the development of the world purely as God's plan for humanity. The connection between present and past was best shown through the new type of historical work, the Christian chronicle, the narrative structure of which was based around extensive lists, with minimal written detail. The three chroniclers whose work is discussed here were amongst the earliest to take up this new literary form, and each wrote a continuation of Jerome's chroncile, itself a translation of Eusebius' Christian world chronicle.