Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
For many Canadians, the small province of New Brunswick on Canada's scenic east coast is a nice place to visit but no place to live, plagued for generations by outmigration and economic stagnation. In The Fiddlehead Moment Tony Tremblay challenges this potent stereotype by showcasing the work of a group of literary modernists who set out to change the meaning of New Brunswick in the national lexicon. Alfred Bailey, Desmond Pacey, Fred Cogswell, and a formidable group of local poets and cultural workers - collectively, New Brunswick's Fiddlehead School - sought to restore New Brunswick's literary reputation by adapting avant-garde modernist practices to the contours of the province, opening it to the contemporary world while also encouraging writers to make it their subject. The result was a non-urban form of modernism that was as responsive to technical innovation as to the human geographies of New Brunswick. By placing New Brunswick writers and critics at the forefront of Canadian literature in the midcentury modernist project, Tremblay adds an important new chapter to our understanding of Canadian modernism. The Fiddlehead Moment is the first critical examination of this group's considerable influence. Whether through Bailey's ethnomethodology, Pacey's critical ordering, or Cogswell's editorial eclecticism in the Fiddlehead magazine and Fiddlehead Poetry Books, authors in New Brunswick, Tremblay argues, had a profound impact on writing in Canada.