Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Each year 300,000 pilgrims embark on a pilgrimage to the remote Indian village of Gugudu. Like many villages in South India, Gugudu is populated mostly by non-Muslims. Yet these pilgrims are coming to mark Muharram, which is observed by Shi'i Muslim communities across South Asia. In this book, Afsar Mohammad presents a lively ethnographic study of the textured religious life of Gugudu. Muharram, he shows, takes on a strikingly different color in Gugudu because of the central place of a local Hindu pir, or saint, called Kullayappa. This intense and shared devotion to the pir, Mohammad argues, represents local Islam interacting with global Islam. In the words of one devotee, "There is no Hindu or Muslim. They all have one religion, which is called 'Kullayappa devotion.'" Through his compelling fieldwork, Mohammad expands our ideas about devotion to the martyrs of Karbala, not only in this particular village but also in the wider world, and explores the intersection between an Islam with locally defined practices and global Hinduism.