Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The work of leading scholar Terry Castle, called by the New York Times "always engaging...consistently fascinating," has helped to revolutionize eighteenth-century studies. The Female Thermometer brings together Castle's essays on the phantasmagoric side of eighteenth-century literature and culture. Taking as her emblem the fanciful "female thermometer," an imaginary instrument invented by eighteenth-century satirists to measure levels of female sexual arousal, Castle explores what she calls the "impinging strangeness" of the eighteenth-century imagination--the ways in which the rationalist imperatives of the age paradoxically worked to produce what Freud would later call the uncanny. In essays on doubling and fantasy in the novels of Defoe and Richardson, sexual impersonators and the dream-like world of the eighteenth-century masquerade, magic-lantern shows, automata, and other surreal inventions of Enlightenment science, and the hallucinatory obsessions of Gothic fiction, Castle offers a haunting portrait of a remarkable epoch. Her collection explores the links between material culture, gender, and the rise of modern forms and formulas of subjectivity, effectively rewriting the cultural history of modern Europe from a materialist and feminist perspective.