Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Describing the Irish as 'female' and 'bestial' is a practice dating back to the twelfth century, while for women, inside and outside of Ireland, their association with children, animals and other 'savages' has had a long history. A link among systems of oppression has been asserted in recent decades by some feminists, but linking women's rights with animal advocacy can be controversial. This strategy responds to the fact that women's inferiority has been alleged and justified by appropriating them to nature, an appropriation that colonialism has also practiced on its racial and cultural others. Nineteenth-century feminists braved such associations, for instance, often asserting vegetarianism as a form of rebellion against the dominant culture. Vegetarianism and animal advocacy have uniquely Irish implications. This study examines a tradition of Irish women writers deploying the 'natural' as a gesture of resistance to paternalist regulation of female energies and as a self-consciously elaborated stage for the performance of Irish identity. They call into question the violent dislocations and disavowals required by figurative practices, particularly when utilizing Irish topography, an already 'unnatural' cultural construct shaped by conflict and suffering.