Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
John Zizioulas is renowned for his controversial reflection on the ontological freedom as the cause and cipher of God's being, which also has important implications for anthropology, ecclesiology and ecumenical dialogue. This view is bound up with a personalist conception of the Trinity, recognised in the teaching of the Greek Church Fathers, in which the person represents the primary ontological category. In particular, Zizioulas shows how, by virtue of the Father, personhood coincides with absolute freedom. In The Father's Eternal Freedom, Dario Chiapetti explores this ontology. Taking into account Zizioulas' epistemological principles, his patristic reading and his theological development, the author systematically presents Zizioulas' thesis, verifying its conformity to dogma and its internal coherence. Chiapetti analyses how Zizioulas' proposal brings back to the centre of systematic theology the teaching of the Greek Fathers, especially the Cappadocians, and the apophatic horizon of dogmatic reflection. Such reflection pushes the discourse on God to its maximum degree, identifying and bringing out, rather than resolving or attenuating, the aporetic terms that structure it.