Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Oscar Wilde's two collections of children's literature, The Happy Prince and Other Stories (1888) and A House of Pomegranates (1891), have often been marginalised in critical accounts as their apparently conservative didacticism appears at odds with the characterisation of Wilde as an amoral aesthete. In this, the first full-length study of Wilde's fairy tales for children, Jarlath Killeen argues that Wilde's stories are neither uniformly conservative nor subversive, but a blend of both. Killeen contends that while they should be read in relation to a literary tradition of fairy tales that emerged in nineteenth century Europe; Irish issues heavily influenced the work. These issues were powerfully shaped by the 'folk Catholicism' Wilde encountered in the west of Ireland. By resituating the fairy tales in a complex nexus of theological, political, social, and national concerns, Killeen restores the tales to their proper place in the Wilde canon.