Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book examines the overlapping worlds of art and medicine in late-nineteenth-century France. It sheds new light on the relevance of the visual in medical and scientific cultures, and on the relationship between artistic and medical practices and imagery. By examining previously unstudied sources that traverse disciplinary boundaries, this original study rethinks the politics of medical representations and their social impact. Through a focused examination of paintings from the 1886 and 1887 Paris Salons that portray famous men from the medical and scientific elite - Louis Pasteur, Jules-Émile Péan and Jean-Martin Charcot - along with the images and objects that these men made for personal and occupational purposes, Hunter argues that artworks and medical collections played a key role in forming the public face of scientific medicine.