Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Eye of History

When Images Take Positions

Georges Didi-Huberman
€ 44,95
+ 89 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

An exploration of the interaction of aesthetics and politics in Bertolt Brecht's "photoepigrams."

From 1938 to 1955, Bertolt Brecht created montages of images and text, filling his working journal (Arbeitsjournal) and his idiosyncratic atlas of images, War Primer, with war photographs clipped from magazines and adding his own epigrammatic commentary. In this book, Georges Didi-Huberman explores the interaction of politics and aesthetics in these creations, explaining how they became the means for Brecht, a wandering poet in exile, to "take a position" about the Nazi war in Europe. Illustrated with pages from the Arbeitsjournal and War Primer and contextual images including Raoul Hausmann's poem-posters and Walter Benjamin's drawings, The Eye of History offers a new view of important but little-known works by Brecht.

Didi-Huberman shows that Brecht took positions without taking sides; he used these montages to challenge the viewpoints of the press and propose other readings, to offer a stylistic and political response to the inescapable visibility of historical events enabled by the photographic medium. Brecht's montages disrupt and scrutinize this visibility by juxtaposing representations of war found in magazines with his own epigrams--a "documentary lyricism" that dismounts and remounts modern history. The montages created meaningful disorder, exposing the truth by disorganizing--a process Didi-Huberman calls a "dialectic of the monteur." These works are examples of "the eyes of history"--when seeing may simultaneously deepen and critique historical knowledge. The montages Didi-Huberman argues, are Brecht's most Benjaminian works.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
282
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262037877
Verschijningsdatum:
2/03/2018
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
185 mm x 234 mm
Gewicht:
861 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 89 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.