Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The exodus story--telling how the Lord delivered Israel from Pharaoh, and how Israel in consequence became the people of the Lord--set a pattern which determined the thinking of both Old and New Testament writers. Professor Daube shows how the authors of the story were influenced by the social laws of their time: for it was the right and duty of a strong and loyal man to redeem an enslaved kinsman, who would then owe allegiance to his rescuer. St. Paul takes over this model when he says that those made free from sin become servants to righteousness. Entire narratives are made to approximate to the pattern: it seems to be a factor in the story of Jacob and Laban, and it is very clearly seen in that of the Ark with the Philistines. Professor Daube's demonstration of the vitality of individual notions from the exodus story and of the general pattern is illuminating, and his exposition of the legal ideas underlying it is no less so. Methods of relative dating are discussed, arising out of the fact that a considerable number of these social laws have been transmitted in sources later than the exodus story itself.