Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
After years of debate, the Treaty of Lisbon introduced a legal basis for the introduction of a European Public Prosecutor's Office in article 86 TFEU. This provision indicates that the Council may establish this new Office from Eurojust, and that it would be competent to combat crimes affecting the financial interests of the European Union and serious cross-border crime. However, this provision leaves more questions than it answers. In particular, questions related to the way the Office may be embedded in the EU's institutional structure. Such questions are addressed in this study. The book comprises a broad discussion of the Member States' prosecution services, the EU's institutional context, Eurojust, direct enforcement in the field of competition law by the European Competition Network, and proposals on the structure of the Office that were drafted prior to the entering into force of the Treaty of Lisbon. It is concluded that the European Public Prosecutor's Office will probably be constituted as a Council-oriented, multi-level network. It will likely consist of a European-level parquet that will exercise a measure of authority over national authorities. However, to an important extent, it will depend on the national prosecution services and the national police forces for its actual investigative and prosecutorial activities. There will not be a US-style federal European Public Prosecutor's Office and federal police force. One of the key issues addressed is the democratic accountability of the Office. It is argued that a semi-independent Office is the preferred model, placed under a duty to elaborate a comprehensive, transparent, and coherent prosecution policy in collaboration with the Council and other important stakeholders. The Office should be accountable to the Council and other political stakeholders for the proper execution of this policy, as well as its performance overall. Thus, both ex ante legitimacy, as well as ex post control of its activities, may be ensured. However, it is especially shown that organizing ex post control in an acceptable way will prove to be a challenge. In addition, the book also addresses more detailed issues, such as choices to be made in respect to the mandate of prosecutors acting for the European Public Prosecutor's Office and various decisions to be taken in relation to the pre-trial and trial courts. (Series: Supranational Criminal Law: Capita Selecta - Vol. 12)