Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Ethics of Competition

Frank Knight
Hardcover | Engels
€ 305,45
+ 610 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The Ethics of Competition is a book of Frank H. Knight's writings on a common theme: the problem of social control and its various implications. Knight believed in free economic institutions but was also aware that the competitive economic system could be improved. One of the central figures of neoclassical economics in the twentieth century, Knight pursued a lifelong campaign against irrationalities of nationalism, religious fanaticism, and group conflict, while conceding that these were fundamental orientations of human action that might yet frustrate his own work as an economist. While Knight vigorously defended human freedom and the liberal order, he also was sufficiently moved by the shortcomings of liberalism as to condemn it as rife with abuse.

As Richard Boyd writes in the new introduction, The Ethics of Competition is nothing short of visionary. Knight foresaw virtually all of the reductionistic tendencies that have come to plague the discipline he cultivated, neoclassical economic theory. Even more impressively, Knight related these disciplinary proclivities back to themes as grand as the fate of liberal democracy and human nature. Boyd discusses Knight's belief that the human craving for simple, mechanical explanations inevitably leads to frustration rather than material satisfaction. Chapters in The Ethics of Competition include "Economic Psychology and the Value Problem," "The Limitations of Scientific Method in Economics," "Marginal Utility Economics," "Fallacies in the Interpretation of Social Cost," and "Economic Theory and Nationalism." This volume will be of essential value to economists, political theorists, philosophers, and sociologists.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
392
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781138535510
Verschijningsdatum:
22/09/2017
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
689 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 610 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.