Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
First published in 1951, Professor Knowles introduces his subject with these words: 'On three decisive occasions at least - at Clarendon and Northampton in 1164, and for a third time in the autumn of 1169 - the bishops were called upon as a body - at Clarendon in association with the Archbishop, at Northampton and in 1169 in dissociation from him - to take their stand at a crisis of policy. Had they resolutely and unanimously opposed the King in 1164, or as unanimously fallen in with his wishes in 1169, the course of English church history would have been notably different.... Concentration on the actions and words of the Archbishop alone, and the virtual relegation of his colleagues to the position of a chorus, if not of a conspiracy, has helped, in almost every account, to throw his figure out of historical perspective. It is only when we watch the attitude and consider the opinions of the other bishops, both before, during, and after the great meetings of 1163-4, that we can see how many elements of the controversy, and how many of the views expressed, were the common property of all, or at least of most, of the school-trained ecclesiastics of the day, and how many were peculiar to Archbishop Thomas.'