• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Elements of Visual Grammar

A Designer's Guide for Writers, Scholars, and Professionals

Angela Riechers
Paperback | Engels | Skills for Scholars | nr. 10
€ 33,95
+ 67 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A color-illustrated introduction to the basic principles of visual language that every content creator and consumer needs to know

The right images capture attention, pique curiosity, and inspire viewers to stick around long enough to read any accompanying text. Nearly everyone today needs to use or understand images in communications of all kinds, from the most formal professional publication to the most casual social media post, and knowing the basics of visual language is essential for content creators and consumers alike. However, most people aren't taught visual grammar unless they go into art- or design-related fields. The Elements of Visual Grammar explains image use in any media in practical terms for writers, scholars, and other professionals. Award-winning art director and design professor Angela Riechers offers a flexible set of principles and best practices for selecting images that work--and using them in the most persuasive way. The result is an indispensable guide for anyone who wants to learn how to work more successfully with images and words.
  • Features more than 200 color illustrations--drawn from a wide range of styles, media, and eras--that demonstrate the principles of visual grammar and how images can support and enhance written content
  • Defines and illustrates the basic elements of images, describes how images function within text regardless of media, and explains how to choose images and integrate them with text
  • Introduces the practical, cultural, conceptual, and scientific factors that influence image use
  • Analyzes images by function and describes ways to employ symbolism, synecdoche, allegory, metaphor, analogy, and iconography

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
240
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 10

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780691231228
Verschijningsdatum:
6/02/2024
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
185 mm x 236 mm
Gewicht:
748 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 67 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BUNDELPROMO

2+1 GRATIS op meer dan 200 producten

Profiteer nu van onze vroegboekkortingen
BUNDELPROMO
2+1 GRATIS op meer dan 200 producten
ACTIEPRIJS

€ 10 korting

op de Vivlio Light en Light HD e-reader
ACTIEPRIJS
Vivlio Light en Light HD e-reader met € 10 korting
AANGERADEN

Dé boeken bij jouw vakantiebestemming

door ons geselecteerd
AANGERADEN
Dé boeken bij jouw vakantiebestemming
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.