Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this bold new study, Wendorf compares two arts--biography and portrait-painting--that have often been linked in a casual way but whose historical connections have remained unexplored. Reassessing the great age of English portraiture--from the arrival of Van Dyck to the publication of Boswell's Life of Johnson--Wendorf reveals that, despite their obvious differences, visual and verbal portraits often shared similar assumptions about the representation of historical character. Rooted in modern theory devoted to the comparison of literature and painting and to the problem of representation, the book examines each form of portraiture in terms of the other, bringing into discussion such writers as Izaak Walton, John Evelyn, John Aubrey, Roger North, Goldsmith, Johnson, Mrs. Piozzi, Boswell, and such artists as Van Dyck, Lely, Samuel Cooper, Jonathan Richardson, Hogarth, and Reynolds.