Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Economics of Values-Based Organisations

An Introduction

Luigino Bruni, Alessandra Smerilli
€ 83,95
+ 167 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book looks at the governance of values-based organizations (VBOs), which are organizations with a mission and identity based on ideals. Examples of VBOs include non-profit organizations, charities, NGOs, environmental, educational or cultural organizations, and social enterprises. The main objective of any VBO is to evolve and grow without losing its identity, which its survival is linked to in the medium and long terms.



The focus of this book is the study of the relational and motivational dynamics during identity crisis, using critical mass models and Hirschman's "exit and voice" framework.



This book analyses the dynamics that arise in VBOs when the quality of the ideal deteriorates. On the basis of Hirschman's "exit and voice" model, it analyses the factors that lead the best members - the intrinsically motivated ones who care most about the mission and ideals of the organization - to leave if their voice is ignored. We show that the possible cumulative effects caused by the "exit" of intrinsically motivated members can lead the organization to a process of deterioration.



This book offers an analysis of these phenomena, which are usually studied in sociology or political science, by using an economic approach and the language of evolutionary game theory. By combining sociological politics and economics as a theoretical tool, we create a fresh approach to explore crises in organizations.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
150
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367669478
Verschijningsdatum:
30/09/2020
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
140 mm x 216 mm
Gewicht:
195 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 167 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.