Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Economics of Fair Trade Coffee

For Whose Benefit?

Pierre Kohler
Paperback | Engels
€ 48,45
+ 96 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book is intended for all readers interested in a critical assessment of fair trade. How much does fair trade contribute to development? Does consumer awareness make any difference at all? Or are supermarkets selling fair trade coffee just clean-washing their reputation in the fair trade business? These are some of the key questions examined in this book. I start by providing a short description of the coffee market and some of its major trends. I then turn to the origin and structure of the fair trade movement. The pricing scheme of Fairtrade Labelling Organizations International (FLO) is compared to those of other private labeling initiatives. The last part examines benefits generated for participants on the supply and demand side. Revenues accruing to coffee producers in the South and fair trade organizations in the Western world are estimated. Finally, an original empirical strategy is proposed to see whether consumer awareness is making any difference and/or if supermarkets are clean-washing their reputation in the fair trade business. Data from 13 European countries is used in two different econometric models (OLS and treatment regression model).

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
120
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783639276312
Verschijningsdatum:
3/09/2010
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
185 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 96 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.