• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Economics of Airlines

Volodymyr Bilotkach
Paperback | Engels | The Economics of Big Business
€ 23,95
+ 47 punten
Uitvoering
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Revenues of the global airline industry have doubled over the past ten years and it is forecast that by 2026 the aviation industry will contribute $1 trillion to world GDP. Yet, ironically for an industry of such sheer scale and economic muscle, profit margins are razor thin and most airlines struggle to break even. This book explores the economic realities of the airline industry, how airlines compete, how they develop their business, and how demand and cost structure, coupled with the complex regulatory regime, produces the airline industry we see today.

Part 1 of the book introduces the reader to the aviation sector of the economy in general and the airline industry in particular, showing how the theory of consumer choice and the theory of the firm apply to airline markets. The discussion ranges over the determinants, elasticity and uncertainty of demand, the airline cost structure (a third of an airline's operating costs is spent on fuel) and how the industry's yield management system determines pricing. Part 2 examines market concentration, the intensity of competition between airlines, and their competitive strategies in the world's two largest deregulated markets, the US and the EU. The emergence of low-cost carriers, the future of the three global alliances, and the consolidation of network carriers through merger and acquisition all come under examination. Part 3 evaluates the external effects of aviation, both negative (air and noise pollution, congestion and delays) and positive (economies of agglomeration and productivity improvement in various sectors of the economy). The final part of the book explores the economics of markets most directly related to the commercial passenger airline industry, including airports, air traffic control, and aircraft manufacturing and jet engines. The book provides an unrivaled analysis of how the airline industry makes and loses money and reveals the economic strategies behind those often baffling pricing decisions we encounter each time we book a flight. The book draws on the latest academic research and uses airline-specific case-studies as well as aggregated data sets to give an up-to-date economic analysis of one of the world's most important business sectors

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
176
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781911116141
Verschijningsdatum:
30/09/2017
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
147 mm x 208 mm
Gewicht:
249 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 47 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
ACTIE

Nu 10% korting

op dé must-haves van het jaar
ACTIE
Standaard Boekhandel - De must-haves van 2024
KOM LANGS IN ONZE WINKELS

Hoera! Het is weer het Feest van het Boek

van 31/10 t.e.m. 03/11
KOM LANGS IN ONZE WINKELS
Feest van het Boek
WEDSTRIJD

Alleen in onze winkels: koop een boek en win een boekenfeest bij je thuis

Jij kiest welke topauteur misschien bij jou over de vloer komt!
WEDSTRIJD
Win een boekenfeest bij je thuis
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.