Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The vitality and power of expression of Neo-Latin Drama. The essays in this collection all illustrate the vitality of Neo-Latin drama in early modern Europe, arising from its productive combination of classical models with deep-rooted vernacular traditions. While the plays were often composed in the context of a school or university setting, the dramatists seldom neglected the need to appeal to a broad audience, including non-Latinists. Yet the use of Latin, and the ambiguity of a plurivocal literary form, allowed the authors of these plays to introduce messages and ideas which could be subversive of the prevailing political and religious authorities. At the same time, humanist colleges, and their Jesuit successors, were quick to see the educational advantages to be derived from staging plays performed by pupils, which had the advantage of acting as powerful advertisements for the schools. Neo-Latin drama in all its forms offered a freedom of expression and form which is rare in other Renaissance literary genres.
Contributors: J. Pascual Barea (Universidad de Cádiz), J. Bloemendal (Huygens Institute, KNAW, The Hague), E. Borza (Université catholique de Louvain), J. De Landtsheer (University of Leuven), A. Eyffinger (Huygens Institute, KNAW, The Hague), C. Ferradou (Université de Provence), S. Knight (University of Leicester), J. Loach (Cardiff University), H. B. Norland (University of Nebraska, Lincoln), V. Coroleu Oberparleiter (University of Salzburg), O. Pédeflous (Paris IV and Institut Thiers), C. Ryan (Merton College, Oxford), M. Verweij (Royal Library of Belgium).