Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Georg Büchner is one of the most important dramatists of the nineteenth century, both intrinsically and on account of his enormous influence on the drama of our own time. Professor Benn attempts a comprehensive study of the art and thought of this distinguished writer, emphasising throughout that attitude of revolt which is so characteristic of Büchner. After a brief introduction in which he pinpoints the positive nature of Büchner's revolt and establishes links between his thought and that of Hölderlin and Camus, Professor Benn discusses in the first three theoretical chapters Büchner's revolutionary political principles, his sceptical and iconoclastic philosophical speculations and his fierce attacks on classical theories in art. He then examines each of Büchner's major works - Dantons Tod, Leonce und Lena, Lenz and Woyzeck - analysing the genesis and interpretation of the last in detail. A short concluding chapter summarises the results of the inquiry and assesses the value of the methods used.