Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this original work on aesthetics, philosopher John Dilworth offers an unusual theory of the nature of artworks. The Double Content (DC) view is the first comprehensive theory of art that is able to satisfactorily explain the nature of all kinds of artworks in a unified way -- whether paintings, novels, or musical and theatrical performances. Dilworth's basic thesis is that all such representational artworks involve two levels or kinds of representation: a first stage in which a concrete artifact represents an artwork, and a second stage in which that artwork in turn represents its subject matter. Thus Dilworth describes his approach as a double content (DC) theory, since arguably all content is the content of some representation or other.This fresh, even revolutionary, approach to art meets strong initial opposition from other current theories of art -- for example, those that treat paintings as physical objects, or novels and other works of fiction as "types" that have copies or performances as instances. Dilworth devotes a good deal of space to a series of absorbing confrontations between his DC theory and more conventional views of art.An important additional strength of the book is that it provides a fundamental theoretical advance in our understanding of pictorial representation, showing that it involves two levels of representational content, as opposed to a simpler, single-stage kind of representation found in maps or diagrams. The final chapter develops a sophisticated general theory of representation based on these advances.This important new work will be of great interest to philosophers, cognitive scientists, aestheticians, artists, and art educators.