Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Delicate Fire illustrates a fundamental change in Naomi Mitchison's work. The early stories are set in ancient Greece, like many before them. But here Mitchison effectively says farewell to that setting with accounts of the worlds of Sappho and 'Lovely Mantinea'. By the end, she seems wholly turned to the twentieth century - a new departure for her - tackling subjects such as the General Strike of 1926 and contemporaneous Hunger marches, and battles against censorship. This shift marks her politicisation, her growing fear of fascism, but more personally also the end of her long affair with a distinguished scholar of the ancient world. She turns away from Greece for good. She turns to the present, and will spend the thirties warning against fascism. Isobel Murray is Emeritus Professor of Modern Scottish Literature at the University of Aberdeen