Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Why are so many American social programs delegated to private actors? And what are the consequences for efficiency, accountability, and the well-being of beneficiaries? The Delegated Welfare State examines the development of the American welfare state through the lens of delegation: how policymakers have avoided direct governmental provision of benefits and services, turning to non-state actors for the governance of social programs. Utilizing case studies of Medicare and the 2009-10 health care reform, Morgan and Campbell argue that the prevalence of delegated governance reflects the powerful role of interest groups in American politics, the dominance of Congress in social policymaking, and deep contradictions in American public opinion. Americans want both social programs and small government, leaving policy makers in a bind. Contracting out public programs to non-state actors masks the role of the state and enlists private allies who push for passage. Although delegated governance has been politically expedient, enabling the growth of government programs in an anti-government political climate, it raises questions about fraud, abuse, administrative effectiveness, and accountability. In probing both the causes and consequences of delegated governance, The Delegated Welfare State offers a novel interpretation of both American social welfare politics and the nature of the American state.