Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume is the first study of the Aramaic Dead Sea New Jerusalem text conducted in light of the complete extent of the preserved manuscript copies and with full reference to previous reconstructions. In addition to presenting an edition of the Cave Four copies (4Q554, 4Q554a, 4Q555), Lorenzo DiTommaso discusses the genre of the NJ, the order of its material, and its antecedents and parallels in ancient urban design. He suggests that its New Jerusalem is not a heavenly city and that categories of earthly and heavenly Jerusalems perhaps impose an inappropriate taxonomy on the various ancient Jewish and Christian expressions of the New Jerusalem. The author demonstrates that the NJ shares virtually no points of contact with the Temple Scroll, and that neither text is likely dependent on the other. He also argues that the New Jerusalem of the NJ is neither an eschatological focus of pilgrimage nor a mustering point for the final battle, that the text's eschatological horizon is established by a review of history and anticipates a time when once-hostile nations are humbled, and that it was conceivably composed in the first third of the second century BCE, shortly before the Maccabean revolt.