Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Dead C's Clyma est mort (1993) is the record of a live gig for one person. Tom Lax was running the Siltbreeze label in Philadelphia and had come to New Zealand to meet the artists he was releasing. He heard The Dead C at their noisy, improvised best, turning rock music on its head with a free-form style of blaring, loosely organised sound. Leading a second wave of music from Dunedin, New Zealand, The Dead C were an assault against the kind of jangly pop that had made the Dunedin Sound famous during the 1980s. This book uses The Dead C and in particular their album Clyma est mort (1993) to offer insights into the way the best of rock music plays vertigo with our senses, illustrating a sonic picture of freedom and energy. It places the album into the history of independent music in New Zealand, and into an international context of independent labels posting, faxing and phoning each other.