Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
For some, Richard Wagner is infamous as the favorite composer of Hitler, who seems to have admired Wagner as an early exponent of his own racist ideology and worldview. Impressed by this assumption victims of Hitler have also associated Wagner and his music with Nazism to such an extent that in Israel a ban on public performance of that music is upheld to this day. Jacob Katz, a scholar of international repute, approaches the highly charged issue of Richard Wagner's anti-Semitism with the tools of a critical historian, asking two central questions: What role did anti-Semitism play in the life and work of Richard Wagner? And how did his anti-Jewish thoughts and sentiments contribute to the development of political anti-Semitism and Nazism? In this first comprehensive and judicious treatment of Wagner's anti-Semitism, Katz analyzes the composer's attitudes in their own time and place and in the context of Wagner's life and aspirations. He traces Wagner's feelings toward Jews chronologically, showing that the composer was ultimately obsessed by a deep-seated Judeophobia generated by conflict with his Jewish mentors and competitors. But he argues against reading the later emergence of Nazism back into Wagner's life and work. While not absolving Wagner from responsibility for his views, Katz contends that contemporary Jews have paradoxically and uncritically adopted the Nazis' assumptions about Wagner. Katz argues that Wagner's music is untainted by his anti-Semitism, that there is, in fact, very little in Wagner's art that, without forced speculation, can be related to his racist views.