Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this book, Mark Jancovich concentrates on the works of three leading American writers - Robert Penn Warren, John Crowe Ransom and Allen Tate - in order to examine the development of the New Criticism during the late 1920s and early 1930s, and its establishment within the academy in the late 1930s and 1940s. This critical movement managed to transform the teaching and study of English through a series of essays published in journals such as the Southern Review and the Kenyon Review. Jancovich argues that the New Criticism was not an example of bourgeois individualism, as previously held, but that it sprang from a critique of modern capitalist society developed by pre-capitalist classes within the American South. In the process, he clarifies the distinctions between the aims of these three Southern poets from those of the next 'generation' of New Critics such as Cleanth Brooks, Warren and Welleck, and Wimsatt and Beardsley. He also claims that the failure on the part of most contemporary critics to identify the movement's ideological origins and aims has usually meant that these critics continue to operate within the very professional terms of reference established through the New Critical transformations of the academy.