Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Court of Comedy: Aristophanes, Rhetoric, and Democracy in Fifth-Century Athens, by Wilfred E. Major, analyzes how writers of comedy in Classical Greece satirized the emerging art of rhetoric and its role in political life. In the fifth century BCE, the development of rhetoric proceeded hand in hand with the growth of democracy both on Sicily and at Athens. In turn, comic playwrights in Athens, most notably Aristophanes, lampooned oratory as part of their commentary on the successes and failures of the young democracy. This innovative study is the first book to survey all the surviving comedy from the fifth century BCE on these important topics. The evidence reveals that Greek comedy provides a revealing commentary on the incipient craft of rhetoric before its formal conventions were stabilized. Furthermore, Aristophanes' depiction of rhetoric and of Athenian democratic institutions indicates that he fundamentally supports the Athenian democracy and not, as is often argued, oligarchic opposition to it. These conclusions confirm recent work that reinterprets the early development of rhetoric in Classical Greece and offer fresh perspectives on the debate over the role of comedy in early Greek democracy. Throughout, Major capitalizes on recent progress in understanding of the performance dynamics of Classical Greek theater.