Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This English edition of Jean-Michel Nectoux's collection of the complete correspondence of Saint-Saëns and Fauré features some 130 letters spanning the period from 1862 to 1920. Immensely significant to the study of French music, these letters throw light upon one of the longest-surviving friendships between two composers in the history of music. They also contain frank exchanges of views on such topics as the music of Wagner, Berlioz, Debussy, Franck and others; the state of musical education in France; and other important artistic figures of fin de siècle Paris including Puvis de Chavannes, Rodin and Fremiet. Barrie Jones's skilful translation of this important body of correspondence captures the often playful, casual, but always stimulating language of both composers. These letters are frequently the sole source for dating certain compositions or discovering projects that were started but then abandoned. They constitute a primary source for appreciation of Saint-Saëns's and Fauré's compositions, opinions and working practices.